Kwaliteit en Veiligheid
Patiëntgerichte hartzorg
In onze hartkliniek staan persoonlijke aandacht en duidelijke communicatie centraal. Wij werken met korte lijnen en volgens het one-stop-shop principe, waardoor patiënten dezelfde dag de uitslag van hun onderzoeken ontvangen. Met een medisch paspoort heeft de patiënt altijd de diagnoses, resultaten en medicatiegegevens bij de hand, terwijl de uitslagen veilig met de huisarts worden gedeeld. Zo zorgen wij voor hoogwaardige zorg, transparantie en actieve betrokkenheid van de patiënt in iedere stap van het behandelproces.
Kwaliteit
In onze hartkliniek staan kwaliteit en veiligheid centraal. Wij zetten ons in om de hoogste standaard van cardiovasculaire zorg te bieden in een veilige, betrouwbare en patiëntgerichte omgeving. Stichting Cardiologie Amsterdam is door de minister van VWS in het kader van de Wet Toelating Zorgaanbieders (WTZa) erkend als instelling voor medisch-specialistische zorg en is bovendien in het bezit van het ZKN-keurmerk. Dit staat voor veilige en hoogstaande gespecialiseerde zorg, dat jaarlijks opnieuw wordt getoetst. Voor meer informatie kunt u terecht op www.ZKN.nl
NEN7510 – Informatiebeveiliging in de Zorg
In onze kliniek staat de bescherming van patiëntgegevens hoog in het vaandel. Wij werken volgens NEN7510, de Nederlandse norm voor informatiebeveiliging in de zorg. Deze werkwijze garandeert dat alle patiëntgegevens veilig, vertrouwelijk en volgens strikte wettelijke en professionele eisen worden verwerkt. Door de NEN7510-normen te volgen, beschermen wij gevoelige medische informatie en behouden wij vertrouwen en transparantie in onze zorg.
Doorlopende Verbetering
Wij werken volgens de Plan-Do-Check-Act (PDCA)-cyclus om de kwaliteit en veiligheid voortdurend te verbeteren. Door continu te monitoren, te evalueren en processen bij te sturen, garanderen wij dat patiënten de hoogste standaard van veilige en betrouwbare hartzorg ontvangen. Wij horen graag uw vragen, opmerkingen of suggesties over kwaliteit en veiligheid. U kunt ons bereiken op kwaliteit@cardiologieamsterdam.nl
Patiënten participatie
In onze kliniek zetten wij ons in om de kwaliteit van onze zorg voortdurend te verbeteren. Uw feedback is daarbij van onschatbare waarde. Door onze anonieme patiënten tevredenheidsvragenlijst in te vullen, kunt u uw ervaringen en ideeën met ons delen. Het kost slechts een paar minuten en helpt ons de zorg veiliger, effectiever en patiëntgerichter te maken.
Enquête starten!
Niet tevreden over uw behandeling?
Als u ontevreden bent of vragen heeft over uw behandeling bij Stichting Cardiologie Amsterdam, raden wij u aan eerst het gesprek aan te gaan met uw behandelaar. Veel zorgen kunnen door een open en constructief gesprek worden opgelost. Ook kunt u aan de balie verzoeken een volgende afspraak bij een andere behandelaar in te plannen. Als het probleem niet wordt opgelost, kunt u contact opnemen met onze onafhankelijke klachtenfunctionaris voor advies en ondersteuning bij het vinden van een passende oplossing. Uw klacht wordt altijd vertrouwelijk en professioneel behandeld.
Klachten- & Geschillenondersteuning
Om de hoogste kwaliteit van zorg te waarborgen, werkt Stichting Cardiologie Amsterdam samen met Quasir, experts op het gebied van klachten, calamiteiten en geschillen in de zorg. Deze samenwerking garandeert dat wij voldoen aan alle Wkkgz-vereisten, waaronder een onafhankelijke klachtenfunctionaris en toegang tot een erkende geschilleninstantie. Met onze modulaire aanpak kunnen wij de juiste diensten kiezen om patiënten te beschermen en transparantie te waarborgen.
Via deze link kunt u uw klacht insturen naar de klachtenfunctionaris. Link klachtenfunctionaris
De Stichting Cardiologie Amsterdam is door de minister van VWS in het kader van de Wet Toelating Zorgaanbieders (WTZa) erkend als instelling voor medisch specialistische zorg en is bovendien in het bezit van het ZKN-keurmerk.